dinsdag 30 september 2014

Kashan

Wederom vroeg opgestaan om van de stilte van de woestijn te genieten, en het koele klimaat in de vroege ochtend. Het landschap blijft adembenemend. Een klein dorp, waar je in een minuut om heen loopt, omgeven door zandduinen. Het volgende dorp schijnt zelfs maar een inwoner te hebben. Ik maak een kamelentocht door de zandduinen, hier nog geen toeristische nepattractie, maar heerlijk al wiegelend genieten van de schoonheid van de woestijn. Langere tochten zijn mogelijk, maar ik moet verder.
Wederom een lange rit die me over een desolate woestijnweg naar Nain brengt. Onderweg bezoeken we het woestijnstadje Anarak, waarvan de huizen tegen een heuvel zijn opgebouwd. In Nain een kort bezoek aan de oude binnenstad met z'n vrijdagsmoskee en dan verder naar Kashan. Ook dit is een van de populairdere steden om te verblijven. Net als Yazd een stad aan de rand van de woestijn met een oude binnenstad, waarvan nu veel traditionele huizen omgetoverd zijn in hotels en/of restaurants.
Ik slenter wat door de stad, bezoek wat oude handelshuizen, de een nog mooier dan de ander, en geniet in het theehuis van de Fin tuinen. 
Morgen op naar Teheran voor het tweede deel van mijn reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten